joydivision

Alla inlägg under maj 2009

Av Peter - 12 maj 2009 15:17

Ja fy fan... nu är han arger som ett bi!


Kan bara konstatera att försäkringsbolag är några jävla slan till stolpskott!


För att ta historien helt från början!

För snart 2,5 år sen bröt jag foten... Kärringen som vi hyr verstaden hos (som är mångmiljonär) tyckte tydligen att det var för dyrt att hyra in nån som sandade utanför den fastighet som aset äger så hon stapplar ut på sina giktbrutna ben framåt förmiddagen och sandar själv! Vad gör man inte för att spara en femtiolapp? Nåväl! Jag börjar inte jobba på förmiddagen utan kl 8 på morgonen, och med sedvanlig tur sätter jag mig på arslet och bryter fotled och smalben!

Efter det väntade tre sjukskrivna månader... värk, ligga och glo, titta på TV osv... Givetvis även en rolig kontakt med sjukvården och med AFA (ett försäkringsbolag från fjollträsk). Eftersom det rörde sig om en arbetsplatsolycka så är det dom som ska hantera mitt fall, ev. ersättning och så vidare...


Det första som händer när jag börjar jobba efter tre månader (1:a Maj 2007) är att AFA säger "Ja, när det har gått ett år efter din skada skickar vi dig till sjukhuset i kalmar för att bli undersökt...

Jag väntar i ett år.... ringer AFA och dom talar om för mig "du ska ha jobbat ett år innan vi gör det" så jag väntar ytterligare tre månader innan jag ringer igen (nu är vi framme i början av Maj 2008 alltså ett år och tre månader efter olyckan)... Jag får ett mkt trevligt bemötande och fanskapet på AFA talar om för mig att NU beställer dom en undersökning åt mig på Kalmar lasarett.... men säger kossan, Det kan ta upp till ett år innan du blir kallad"

Här gör min intelligens sig gällande och jag undrar "Men om ni VET att det är upp till ett års väntetid, varför inte beställa tiden direkt jag blir friskskriven? så har jag en tid lagom tills jag har jobbat ett år!" men nej, det föll inte sthlmssubban i smaken... Antagligen beroende på att ju längre dom kan vänta med betalning osv, desto mer ränta tjänar dom på mina pengar, dessutom finns det ju alltid ett hopp om att jag ska dö eller ge upp skiten under tiden dom förhalar, då sparar dom ju ännu mer!


Hursom helst... för ca tre månader sen ringde jag till AFA... för att få veta hur det går. (nu är vi i februari 2009 alltså 2 år efter olyckan) och jag får veta av en NY sthlmssubba att DOM har minsann beställt ett utlåtande från Kalmar lasarett och att det inte längre ligger på deras bord... Här får jag också veta hur hela skiten funkar....


AFA beställer en undersökning av min fot av en läkare på kalmar lasarett, denna läkare gör detta som extraknäck på sin fritid och tjänar ganska bra på det... man kan säga att farbror doktorn horar lite åt hallicken AFA.... sen skickar farbror fnask-doktor upp ett utlåtande till sin hallick (i mitt fall AFA) och AFA bestämmer sedan hur stor ersättning jag ska ha utifrån doktorns prostitution!


Nåväl! åter till fallet!
Jag blir ju förbannad och ringer upp kalmar lasarett... får prata med en sköterska som berättar för mig att jag står först i kön för en sån undersökning och att den snart ska äga rum (nu är vi framme i slutet av februari/början av mars)... Jag väntar ytterligare två månader... sen ringer jag IGEN och frågar vad i helvete dom pysslar med och hur jag kan vara först i kön i två månader! Det får jag inget bra svar på och jag ilsknar till och ber att få prata med den där hor-doktorn som extraknäcker åt afa... jodå det är klart du kan få... säger hans egen lilla syster (som är som en fin vakthund åt doktorn) varpå hon talar om att doktorn kan ringa mig ca 10 dagar senare... Och det är där vi är idag! Idag har den prostituerade doktorn ringt mig och talat om att med lite tur så hinner han med mig (märk väl på sin fritid nu... ) innan semestern i Juli... Jag menar... då har jag väntat i drygt fyra nästan fem månader.... FÖRST I KÖN.... herrejävlagud!!! Är detta mitt öde på nåt jävla sätt?

Nej gud... du är inget bra ligg.... sluta rövknulla mig nu är du snäll! och snälla gud... ge hordoktorn prostatacancer i en del av världen där smärtstillande inte är uppfunnet!

over and out! nu ska jag försöka hitta det mest aggressiva jag har i min skivsamling!

Av Peter - 11 maj 2009 17:49

1. Metallica - Wherever I may roam

2. Joy division - The eternal

3. Joy division - Disorder

4. Social distortion - Story of my life

5. Levellers - 15 years

6. Lars Winnerbäck - Mareld

7. Lars Winnerbäck - Dom tomma stegen

8. Metallica - Fade to black

9. Social distortion - Where the angels sing

10. The Cure - Plainsong

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards