joydivision

Alla inlägg under april 2014

Av Peter - 28 april 2014 15:42

Jag är just nu heligt förbannad...

I fredags tankade jag min lilla bil med ca 25 liter soppa, med dom minst 10 liter som fanns där innan antog jag att det skulle räcka till några Kalmarresor, en i fredags och en i lördags!

När jag kom ut på lördagsförmiddagen och tänkte köra till systemet för att köpa några öl till kvällens grillning upptäckte jag en liten pöl under bilen när jag backade ut från min parkeringsplats... Tänkte först inte på det men kastade sen en blick på bensinmätaren och ser att den står på noll samt att varningslampan är tänd!

Första tanken var direkt "fan, det har lossnat en slang till bensintanken". När jag sätter mig och räknar lite på det inser jag att när jag parkerade bilen kvällen innan var det iaf 20 liter bensin kvar, säkert närmare 25 eftersom jag bara kört drygt 12 mil och bilen är ganska snål. Alltså... det borde varit en gigantisk pöl samt flod med bensin som runnit ur bilen om det varit nåt fel... Nästa oro blir när en granne säger "jag har hört att det finns ligor som borrar hål under tanken och snor bensin på det viset nuförtiden". Tänker inte mer på det resten av lördagen och söndagen... Idag däremot ser man hur det skrivs i tidningarna om tankar som borrats hål i runt omkring i min kommun... Många bilar utsatta och vad jag kan se rör det sig om proffs...


Det är inte första gången det händer liknande saker häromkring... det är tredje gången jag blir av med bensin men innan har dom kunnat slanga bensin ur bilen, inte borra några hål... dessutom var det ett antal bilinbrott på vår parkering för ca ett år sen... då fick jag en framruta sönderslagen och en skitgammal helt kass lågbudgetGPS stulen (säkert värd iaf 25 kr på svarta marknaden söderut). Inte nog med det.. det har varit extremt mycket villainbrott och stölder...


Undrar verkligen vad detta beror på...

Min enfaldiga och enkla teori är följande!
Polisen har i princip gett upp... alla gånger jag har anmält ett brott har det lagts ner lika fort som det registrerats... Det finns inte längre några närpoliser häromkring... När jag växte upp hade vi ett antal poliser i tjänst i Torsås kommun. Då visste man inte när dom skulle åka en runda och kolla, man visste inte om dom var i tjänst. Det gjorde att man var försiktig... Man tog på sig hjälmen när man körde moped, säkerhetsbältet när man satte sig i bilen och jag tror inte det var samma fyllekörning på den tiden, man visste ju att det fanns poliser nära inpå och man vågade inte ta några risker med varken körkort eller böter! Idag är närmsta polis i Kalmar... Dom är aldrig här spontant utan bara på utryckningar när det redan hänt något. Självklart vet tjuvarna det och samtidigt vet dom att efter en anmälan härifrån tar det minst en timme innan polisen är här...


Nu säger farbror blå det magiska ordet "sparkrav" och "ekonomi".. han kanske t o m nämner nåt om effektivitet och kostnader... Det lönar sig inte att ha poliser på små orter... TROTS att vi på landet betalar lika mkt skatt som stadsborna...


Vad gör man då med de pengar man viger åt polisen?

Det roligaste av allt är ju poliser som verkar vara heltidsanställda för att jönsa sig på Facebook och andra sociala medier... Visst.. det kanske inte är en stor post men så länge man inte kan utreda brott som faktiskt händer så ska man fanimig inte heller ägna sig åt att leka på arbetstid!
Sen nästa absurda... Först ger idioterna tillstånd åt svenskarnas parti att demonstrera, sen avsätter man tiotusentals övertidstimmar för att bevaka nazistsvinen och motdemonstranterna... konstandseffektivt verkligen... Varför ska jag betala med mina skattepengar för att nazister ska få demonstrera? Eller för all del, att motdemonstranter bara ser en god chans att bråka?

För mig som vanlig hederlig jobbare som aldrig varit gäst hos polisen känns det som att placeras under en jävla nazist... DOM förtjänar skydd när dom spyr ut sin hatpropaganda men inte jag...


Det är lätt att förstå vanliga hederliga svenskar som väljer att rösta på SD eller Svenskarnas parti... Man ser dessa ligor ofta från baltikum och Polen härja fritt i det naiva Sverige... Dom vet att det inte finns poliser, dom vet att utryckningstiden är enorm från anmälan tills farbror blå knackar på dörren... Dom vet också att man kan åka in och ut ur sverige lika lätt som att gå på dass, knappt passkontroller ens, än mindre kollas bilar och förare...


Nej jag tänker inte stötta några jävla nazister, varken om dom heter Åkesson eller Svenskarnas parti MEN ett varningens ord till våra etablerade politiker både vänster och höger... Missnöje och rädsla leder till hat och fördomar... För varje gång ett brott inte klaras upp finns det ett öde bakom som man totalt missar...


i mitt fall blev jag av med bensin för kanske 300 kr... det kan jag leva med.. MEN... att reparera bilen kommer iaf kosta minst 1500 i självrisk... Jag kommer få vara utan bil i minst en vecka... Missar att ta mig till Öland imorgon som var planerat sen länge... Klart som fan jag är heligt förbannad på detta rättssamhället....


Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards