joydivision

Alla inlägg under september 2010

Av Peter - 26 september 2010 15:57

Jahapp... en riktigt långsam söndag! Kan ju vara skönt det också!

Soundtrack of my life just nu (ändras ju ganska ofta)


 1. Mayhem - Life eternal

 2. Tom Waits - Hold on

 3. Bruce Springsteen - The tie that binds

 4. Bruce Springsteen - No surrender

 5. Little Steven - Voice of America

 6. Jackson Browne - I am a patriot

 7. The Levellers - 15 years

 8. Joy division - Transmission

 9. Kraftwerk - The model

10. Slayer - Diciple


Dagens skivtips: Joy divison - Unknown Pleasures

Dagens låt: Joy division - Disorder

Dagens film: 24 hour party people


Dagens uppdrag: Gå ut och predika evengeliet "Upplys en sverigedemokrat" ;) 

Av Peter - 25 september 2010 10:21

Ja imorgon har det gått en vecka... Sossarna gör chockdåligt val, miljöpartiet horar med alliansen (betala mig säger Wetterstrand så går jag med i er regering), Moderaterna framåt osv Men INGET skapade så stor debatt bland proffsvetare och ordbajsare (politiker) som att sverigedemokraterna kom in i riksdagen... 5,7% tog dom....

Demokrati innebär många saker, oftast är det olika nyanser hos olika människor men jag tror att man kan vara överens om att demokrati inte bara gäller att lyda majoriteten utan att även lyssna på minoriteten.

Jag är röd... iaf i hjärtat... sen vete fan om det finns några politiker att rösta på, jag kan säga att jag inte är sverigedemokrat iaf... MEN nu har svenska folket lagt sin röst... och 5,7% valde att lägga sin röst på SD. Detta har gjort SD till lovligt villebråd bland övriga politiker... man hånar, förlöjligar, hatar och skrattar åt sverigedemokraterna. Vad man glömmer bort i sammanhanget är att genom att håna sverigedemokraterna hånar man 5,7% av den röstberättigade befolkningen för att inte tala om alla minderåriga som röstade SD i skolval.

Men det är lätt att falla in i det mönstret... jag menar vad har reinfeldt och co att välja på... Antingen tar dom SD på allvar och inser att alliansen (och även sosseregeringarna innan) totalt har misslyckats med integeringen av alla invandrare i sverige eller hånar man dom som påpekar det.

För vad är egentligen SD? Det är en reaktion på regeringens integrationspolitik. Inget annat! Att SD dessutom pratar om otrygghet i samhället och att det behövs bättre ingripanden och arbete mot brottslighet kan jag bara hålla med om! Polisen är ett skämt iaf på landsbygden... I min lilla del av världen frodas brottslighet och dekadens... importerade flummare nyttjar rökverk som inte har tobaksaktiebolagets stämplar, folk kör packade i bilar, byns a-lag sitter snyggt parkerade utanför affärerna redan på förmiddagen och pimplar sprit och öl, en 50väg som leder från kommunens största bostadsområde för barnfamiljer till skola, sporthall och centrum betraktas som 90väg av trafikanter! Ja listan kan göras lång...


Mitt förslag för att slippa rasistpartier med rötter i svensk nynazism är följande:

1. Inse att Sverigedemokraterna är en reaktion på svenska folkets rädsla, oro oc missnöje.

2. Se över samhället idag... Vad behövs göras för att folk ska känna sig trygga för brottslighet men även trygga i sina jobb!

3. Använd statens pengar där dom gör mest nytta! Se till att sjuka, gamla och barn har det så bra som möjligt!


Sverige är det mest genheliga folk som världen skådats... feghet känns som en dygd i sverige... Under 20 och 30talet frodades den svenska nazismen och sverige hade förslag på interneringsläger för bl a judar... Hela den svenska överklassen var totalt för tyskland i början. Vi t o m deporterade norska och danska motståndsmän som försökt fly till sverige i början av kriget... Vad är vi idag? Jo det land som slår sig hårdast och mest för bröstet och säger sig vara SÅ toleranta och SÅ emot nynazismen och rasismen!

Tack och lov är det fler än jag som minns... Det kommer visa sig värdefullt till nyvalet eller till nästa val!

Av Peter - 24 september 2010 20:34

Usch... har precis kollat på några minuters Idol... Sett 16-18åriga fjortisbrudar lipa för nervositeten att inte få synas i TV... Sett talang åka ut bara för att dom är 30+... De tre i juryn skulle inte känna igen talang om den så hoppade upp och bet dom i arslet... Det enda dom verkar vilja se är sexiga fjortisbrudar i fnaskoutfit samt söta småpojkar...


Det tragiska som inte idioterna i juryn verkar fatta är att dom artister som verkligen HÅLLER... dom artisterna som år efter år säljer ut turneer, säljer skivor och har en trogen skara fans som alltid stöttar dom! Dom är inte bara över 30, dom är över 40, 50 och ibland t o m över 60. Jag tänker på artister som Iron Maiden, Springsteen, Metallica, Ozzy, Iggy, Tina Turner, Motörhead... I sverige har vi artister som Winnerbäck, Lisa Ekdahl, Lundell och många många fler!


Talang hittar man inte bland mediakåta tonåringar, talang hittar fram själv... Ingen kan tänka sig Springsteen sjunga för en jury... Ingen kan ens föreställa sig Thåström eller Winnerbäck bli utsatta för juryn i Idol... Och OM dom skulle ställa upp, vad skulle dom få för reaktion? "Dom ser för tråkiga ut, ingen utstrålning.. inte speciellt tonsäker"...

Nej Sverige i all ära... Vi pratar om att vi är emot rasism, sexism, mobbing och förtryck ÄNDÅ är de mest populära programmen såna där man ska mobba, baktala och håna sina medtävlare.. Idol och Talang är två exempel på program där autoriteter som Andes och Laila (ännu två av svensk kändisinavel...) Bert Karlsson och Charlotte Perelli mobbar och hånar människor som sökt råd och velat bli bemötta av respekt, men respekt ska man inte förvänta sig av såna människor.. respekt säljer inte, respekt gör sig inte i reklamTV... Nej i reklamTV vill kära medelsvensson se folk hånade och förlöjligade... Medelsvensson vill skratta åt någon som är ännu mer patetisk än Medelsvensson själv... Allra helst ska det leda till naket, självmord eller sammanbrott, DÅ har vi gjort bra TV!

Nej vart är världen på väg? Allt ungdomar i gemen verkar tänka på är att få synas i TV... Oavsett varför... Knulla i Big Brother, ät maskar i Robinson, sjung falskt i idol.. bara du syns i TV!


När ska det bli revolution?

Av Peter - 21 september 2010 17:05

Ja.. ett roligt land med riktigt härliga regler!!


Jag är andra generationens invandrare... farsan kom till sverige flera år innan jag föddes. Morsan är helsvensk, dessutom kronobergare hehe. Jag är alltså född i sverige, svenska är mitt modersmål, jag har aldrig fått nån hemspråksundervisning och jag ser sverige som mitt hemland. Men eftersom jag är född på 60talet är jag inte svensk medborgare utan tysk. Detta gör att jag inte får rösta i riksdagsvalet. Jag har alltså bott hela mitt liv i sverige, jobbat, pluggat och betalat skatt i detta landet. Däremot kan en som kommer hit och söker medborgarskap direkt få rösta i riksdagsval trots att personen aldrig jobbat i sverige betalat skatt i sverige eller ens kan språket... Detta tycker jag är konstigt. Speciellt med tanke på att vi ska vara så jävla globala i detta landet, man ska jobba utomlands, flytta mellan länder osv.


jag tror att jag har tillförd detta landet mer under mina 43 år än dom flesta nyanlända medborgare tillfört ändå har jag inte rätt att rösta trots att våra  folkvalda glatt tar hand om mina skattepengar... Konstigt tycker jag...

Av Peter - 20 september 2010 14:07

Jag har alltid varit röd... sen jag var 12-13 år har jag alltid varit på den röda sidan... nyanserna har varierat men jag hakade aldrig på klasskompisarna som blev "Modemoderater" på 80talet när det var som mest inne att rösta blått bland unga!


Igår hade vi val i sverige... Hur det valet gick, varför det gick så och reaktionerna delar jag in i olika delar...


Att det blev alliansen som skulle vinna var väl inte oväntat för någon, iaf har jag sett sossarnas nedgång som parti och folkrörelse dom senaste nästan 20 åren... Dom blågröna gjorde många taktiska misstag... Ett av dom största är att låta Mona Sahlin vara partiledare. När undersökning efter undersökning visar att hon är den minst populära partiledaren samt har minst förtroende hos sina egna väljare så bör man som parti lyssna på gräsrötterna! Jag är säker på att med en annan partiledare (gärna en som har en ideologisk bakgrund och som kommer från arbete) hade sossarna haft 36% i årets val... Ett annat stort taktiskt misstag av dom rödgröna var att föra fram Peter Eriksson för miljöpartiet! Han är en självgod arrogant skitstövel som inte klarar av att debattera... Hade man istället låtit Maria Wetterstrand sköta all debattering i TV hade dom rödgröna ytterligare vunnit några procent.

Sen har vänstern konsekvent tagit avstånd från sitt ursprung. Man har slutat tala till den arbetarrörelse som en gång skapade hela vänstern. Numer består socialdemokraterna av broilerpolitiker, jurister och andra högutbildade som aldrig gjort ett riktigt jobb i hela sitt liv. Detta funkar inte. Det finns redan fem borgerliga partier (ja jag räknar dit SD också).. Det behövs inte ett till!
Så summan av kardemumman är att de senaste tre valen har jag allvarligt funderat på om sossarna verkligen velat vinna valen?? Speciellt med tanke på att man genom de senaste åren har valt att ha väldigt impopulära ledare. Den sista riktiga sosseledaren är enligt mig Olof Palme.


Sverigedemokraterna....

Ja under valvaken och imorse möttes man av politiker som skanderade över blockgränserna "Herregud det hade vi aldrig trott..." och "Nu har vi ett kallare sverige". Detta får mig att undra om dom är idioter allihop??? Efter förra valet sa jag direkt "Nästa val kommer sverigedemokraterna in i riksdagen" och fick jag rätt?? jajjemen! Den frågan dom BORDE ställa sig är "VARFÖR kom dom in?"


Jag är totalt emot rasism, nazism och utanförskap. Jag tror också att 99% av folket INTE är rasister MEN, det måste finnas nån sorts måtta på toleransen... Självklart ska vi hjälpa till MEN efter egen förmåga! Ett företag kan inte anställa fler arbetare än företaget behöver bara för att vara snällt, det är samma sak för ett land. I min lilla kommun har de största privata företagen tagit mycket stryk av krisen, ett företag som förut hade över 600 anställda är idag nere i under 100... så är det med flera företag. Jättemånga har blivit arbetslösa och jättemånga kommer flytta från kommunen. Dom få företag som finns kvar och som går bra får mer press på sig att anställa och att gå ännu bättre. Ändå tar kommunen in fler och fler flyktingar... Man kan lätt säga att ingen av dom kommer få jobb inom en ansenlig tid eftersom det inte finns jobb åt alla som blivit permitterade det senaste året. Vari ligger logiken? Att vi ska hjälpa alla tills vi är ruinerade? Eller ska vi försöka bygga upp vår egen infrastruktur, få tillbaks jobben för att SEN hjälpa andra?
Jimmy Åkesson är måhända en för detta nazist och rasist men han talar till folk så folk förstår.. han trycker på de knappar som han vet ger resultat.

Sen att höra våra etablerade politiker sitta och se SÅ förvånade ut är bara patetiskt... Detta kunde vem som helst se komma, och politikerna har spelat SD i händerna genom att bedriva en integrationspolitik som är ett skämt och sen vägra debattera för den. När man inte vill diskutera en sak politiskt så kommer missnöjesgubbarna som ett brev på posten! Undrar hur många arbetslösa jobbare Åkesson vann med sin enkla retorik?? antagligen ganska många!


Svensk politik idag är ett skämt. Spelar ingen roll om man står till vänster eller höger, allt är en enda soppa där politiker beter sig som rockstjärnor, tänker mer på hur dom ser ut inför kameran än på det budskap man ska förmedla!
Vad hände med ord som solidaritet? folkhem? osv... Vad hände med allas lika värde? vad hände med gräsrotsnivån? Jag känner inte igen svensk vänster längre...


Tyvärr är den enda politiker som vet att tala till missnöjda vanliga människor just Åkesson... och nu ska jag göra precis som jag gjorde förra valet, ge en framtidsvision... Då sa jag att nästa val kommer SD in i riksdagen, jag fick rätt... nu säger jag att Nu är dom inne i riksdagen och jag är tyvärr säker på att dom kommer närma sig 10% nästa val. Varför det? Jo för det finns ingen opposition! Det finns inga som kan ta fajten med rasisterna... SD har fått ligga under sin sten och växa i fred tills dom var mogna och starka nog att kryoa fram. Detta är politikernas fel! Politiker som Palme och Lars Werner hade skitit i att se bra ut i TV, dom hade vänt stenarna och dragit fram SD redan i vaggan och avslöjat dom som dom nazister dom då var! Nu är dom etablerade och då är det mycket svårare att bli av med dom!


Ja detta blev en lång, pratig och osammanhängande blogg... jag tyckte bara att jag skulle skriva av mig det spontana såhär direkt efter. Jag kommer säkert återkomma till det i  fler bloggar! Tack du som läste ända ner hit;)



"Let freedom ring" Kanske är dags för en RIKTIG motrörelse utanför dom etablerade partierna!

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards