joydivision

Alla inlägg under juli 2012

Av Peter - 28 juli 2012 09:30

Jahapp då sitter man på tåget igen. Konserten igår var fantastisk. Jag hade höga förväntningar och Springsteen lyckades överträffa dom flera gånger om.
Inledningen var magisk. Att dra igång med en klassiker som 'the promised land' var genialiskt och att utan dödtid sen rada upp prove it all night och cover me direkt efter blev ett startskott som fick igång publiken direkt och satte nivån på resten av spelningen. Låt efter låt radades upp och trycket var enormt. Spelglädje var ordet för kvällen.

Några höjdpukter:
Cover me. Överraskande i alla fall för mig. Trodde inte han skulle köra den.

Prove it all night. Underbar version som fick igång publiken.

Johnny 99. Helt underbar version. En av publikfavoriterna.

Rosalita. En av mina favoriter. Ös på högsta nivå

Born in the USA. Vilken röjversion

Jack of all trades. Min favorit från nya skivan. Live var den hur stark som helst.

Seven nights to rock. Herregud hehe grymt ös.

Born to run. Ett måste på en springsteenspelning. Den är nog en av de bästa låtarna nånsin.

The rising. En livefavorit. Slår det mesta. Allsången var grym.

Twist and shout. The stadium breaker. Går nog inte avsluta en konsert bättre.

Dancing in the dark. Ett måste live. Man har hört den i hundratals versioner och ändå låter den så vital. Brilliant.

Badlands. En av mina favoriter. Riktigt bra version blev det.

Resten av låtarna höll samma klass. 3 tim 45 minuter och inte en tråkig minut. Det är magi från en scen.
Enda minuset är att the big man saknades trots att E street horns gjorde ett bra jobb att fylla ut tomrummet. Sen tycker jag att han kunde valt Thunder road också men det kanske blir nästa gång.
Bruce är mer än Boss, han är kung Gud och mentor. Bättre blir det inte

Av Peter - 18 juli 2012 07:39

Idag är det 18e juli. Och för ca 50e ggn undrar jag när sommaren kommer hehe. Tur man inte har semester iaf.
Man får väl hoppas på bra väder på lördag när det ska bli lite fest.

Av Peter - 18 juli 2012 07:39

Idag är det 18e juli. Och för ca 50e ggn undrar jag när sommaren kommer hehe. Tur man inte har semester iaf.
Man får väl hoppas på bra väder på lördag när det ska bli lite fest.

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards