joydivision

Alla inlägg under december 2010

Av Peter - 22 december 2010 09:59

God jul alla!


Dagens fråga är enkel... Vilken är tidernas bästa jullåt?

Några alternativ...


1. White Christmas

2. O helga natt

3. Snart kommer änglarna att landa (Ulf Lundell)

4. Feliz Navidad

5. A fairytale of New York (The Pogues)

6. Santa Claus is coming to town (Bruce Springsteen)

7. Last Christmas (Wham)


Eller är det nån helt annan?

Själv lägger jag min röst på "A fairytale of New York"

Av Peter - 19 december 2010 17:14

I dagsläget är det förbjudet att köpa sex i sverige... Jättebra tycker jag! Det ska vara olagligt att både sälja och köpa sex.


Det skrämmande med dagens samhälle är att medan man förbjudit sexköp tillåter man den absolut värsta prostitutionen någonsin. Helt lagligt kan vanliga svenskar bli horor och våra största tv-kanaler blir torskar och storföretagen blir hallickar.


Jag tänker på horprogram som byggfuskarna, lyxfällan, biggest loser och ung och bortskämd.


Frågan är vilket som är värst, människorna som säljer ut sig totalt genom att vända ut och in på sina största trauman och problem på bästsa sändnigstid inför miljontals tittare, torskarna på TV3 TV4 Kanal 5 eller SVT, ELLER är det DU som sitter och njuter av att se hur andra människor förnedrar sig själva i TV?

Drivkraften inför detta är ju enkel i de flesta fall...


"Horan" säljer sig för att få pengar, sitt hus renoverat, synas i rutan, en resa osv... Det är billigt men begripligt...


Torsken (dvs tv-kanalen) drivs av att tjäna pengar... det är riktigt billiga program jämfört med filmer, serier och faktaprogram... det enda man behöver är några idioter som ställer upp och blottar sig och nån halvdassig programledare som Renee Nyberg. Sen gör man vinst! Skyhöga tittarsiffror och reklamintäkter... Omoraliskt men begripligt... Jag förstår hur dom tänker!


Hallicken (dvs företagen som satsar reklampengar för att få tid i programmen) Dom drivs som vanligt av vinstintressen... Det är bra sändningstider, bra publik, publiken är de lägst stående medlemmarna i samhället så dom är lätta att dupera... Jag tycker att dom precis som tv-bolagen är som en viss typ skalbaggar som lever i och av skit... Dom är lägsta sortens företagare men jag kan förstå hur dom tänker...


Tittaren... Här tar min intelligens slut... Jag kan förstå att folk gör vad som helst för att synas i TV... knulla i big brother, förnedras i lyxfällan, förlöjligas av Anna Anka, Sälja sig åt TV3 i byggfällan osv osv osv... TV-bolagen gör allt för att få billiga program som säljer dyr reklamtid, Företagen som köper reklam vill ha så många lättpåverkade tittare som möjligt. Jag skrev "jag kan förstå" jag kan tänka mig in i hur dom resonerar... Däremot kan jag aldrig hålla med eller acceptera hur det ser ut!


Vad jag inte kan förstå är tittaren... VAD är det som driver människor att titta på skit som byggfällan, lyxfällan, biggest loser, Anna Anka osv... Tänder folk på att se andras elände? Lever folk så jävla fattiga liv att det enda som ger dom lite livsgnista är att se att andra har det ÄNNU värre?

Som sagt jag kan inte fatta detta... Är folk nuförtiden gamar? Såna som blir kåta av att se hur andra människor går åt helvete på nåt sätt? Samma typ av människor som stannar för att titta på bilolyckor...


Ja jag vet inte, själv undrar jag vart vi är på väg... Förut hade vi två TV-kanaler.. nu har jag över 50. Har det blivit bättre TV? nej knappast... Det skrämmande är ju också att dom reklamfria kanalerna har mer och mer hakat på reklamkanalerna och gör numer program som "ung och bortskämd"...


Jag tycker att människor som frossar i andras elände, människor som gör allt för tittarsiffror och vinst, människor som säljer sig själva och företag som gör allt för sina vinster är en skam för mänskligheten!

Borde det inte vara värre att sälja sin själ än att sälja sin kropp? Jag tycker det


Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards