joydivision

Direktlänk till inlägg 25 januari 2016

Kan det bli för mycket av det goda?

Av Peter - 25 januari 2016 11:07

Ja enligt mig kan det bli för mycket av det goda! Jag tänker lite på hur sverige och svenskarna är funtade....


I grund och botten tror jag att svensken är en bra, ärlig och medmänsklig person. Svensken är också känd för att knyta handen i fickan och hålla sina aggressioner för sig själv. Med internet och framför allt facebook har svensken ändrat sitt beteende en hel del! Istället för att knyta handen i fickan delar han/hon nu inlägg som berättar om hur svårt vi har fått det i Sverige. Allt från inlägg om hur gamla inte får mat eller vård till att vi inte får använda svenska flaggor, Astrid Lindgren och Kalle Anka censureras och vad kakor ska få heta. Ofta är dessa inlägg medvetna förfalsningar eller i bästa fall har det hänt men bakgrunden är inte alls som den presenteras!
Bakom detta ligger ofta siter som avpixlat och fria tider. Dessa sidor vill till varje pris piska upp en hatstämning bland sveriges befolkning och det gör man just genom att plantera halvsanningar och rena skrönorna och sätter dom mot den eviga syndabocken, invandringen.... Och folk går på det, gång efter gång! Varje gång förvånas jag och tänker "är folk verkligen så dumma?" 


Jag tror inte det... Jag tror att problemet är att avståndet mellan beslutsfattare och vanligt folk är större än nånsin! Medan beslutsfattarna gärna vill slå sig för bröstet och visa hur humana, jämställda och fantastiskt toleranta svenskarna är har man tappat bort stödet hos folket! Detta syns allra mest tydligt när man ser hur regeringspartiet socialdemokraterna tappat väljare sen valet! Idag har sossarna det lägsta väljarstödet sen 1967.. Aldrig har vi haft en så här svag regering... 
Betyder detta att den lågavlönade svensken, den arbetslöse svensken eller den långtidssjukskrivna svensken har glömt alliansens förslag med sänkta a-kassor, svårare att bli sjukskriven (ja t o m så svårt att cancersjuka skulle tvingas till åtgärd), skattesänkningarna för de rikaste, hur lätt det blev att avskeda, utnyttja och exploatera sina anställda osv osv osv? Nej... det tror jag inte... däremot tror jag att svensken är trött på att vår regering ständigt går till överdrift i brännande frågor... Frågor som jämställdhet, rasism och liknande!

Det KAN bli för mycket av det goda... t ex när regeringen vill bestämma hur familjer ska leva och arbeta... När regeringen talar om för småbarnsföräldrar att "Nu bestämmer vi hur många månader pappa resp mamma ska ta ut i jämlikhetens namn" blir folk förbannade! Varför omyndigförklara vuxna människor som förhoppningsvis redan vet vad deras familjer behöver, vem som kan vara hemma och vem som behöver jobba?


Det KAN även bli för mycket av det goda när feministerna ges fria tyglar i media och dom utmålar män som onda och ett stort hot. Män våldtar, Män slår sina kvinnor och Män förtrycker kvinnor... Ja, vissa män... _INTE_ alla... När jag läser dessa bloggar, ser dessa nyhetsinslag och debatterar med rabiata feminister får jag också nog... Nog av att utpekas som del i en grupp där trots att 99% aldrig skulle våldta, misshandla eller förtrycka en kvinna framstår som en potentiell ond människa.... Tänk om jag skulle sätta rubriken "Romer stjäl" eller "Syrier våldtar" på min blogg... Vad skulle reaktionen bli då? Jag skulle antagligen pekas ut som en stor rasist just därför att dom flesta romerna inte stjäl och att dom flesta Syrier inte våldtar.. Varför är det då OK att skriva "Män våldtar" "Män misshandlar" som rubrik? 


Det kan också bli för mycket av det goda när Åsa Romson går ut och vill antingen förbjuda bensin helt eller iaf chockhöja bensinpriset... Hur tänker hon där? Jag vill såklart att miljön ska räddas till varje pris men det blir fel när man ger sig på en sån sak som bensinen... Tanken är att det ska bli rättvist för alla om bensinen blir dyrare men det blir orättvisare än nånsin! Det slår stenhårt mot oss på landet... Vi som har 10 mils resa för att storhandla, vi som behöver köra 10 mil eller mer för att komma till sjukhus, arbetsförmedling eller en specialaffär... Vi som tvingas pendla varje dag för att komma till jobb eller skolor. OM staten kunde lägga en extraskatt på storstadsmänniskor, en skatt som innebar att dom som egentligen inte behöver en bil för att överleva får betala 10 kr extra per liter bensin, DÅ skulle vi ha en rättvis bensinskatt!


Ser ni vad som har hänt bara de senaste 7-8 åren? Sverigedemokraterna har ökat enormt... från att inte ens ha varit i riksdagen har dom gått till att bli landets tredje största parti med nästan 20% av väljarna... asylboenden brinner fkera gånger i veckan, vardagsrasismen vöxer hela tiden,, Vad blir nästa steg? Vad händer vid ett nyval eller till nästa van om moderaterna och SD tillsammans har nästan 50%? Kommer man kunna ignorera var femte svensk väljare då också? Nej knappast.... "Som man bäddar får man ligga" tror jag är talesättet som passar bäst idag!


Svenska folket är uppåt väggarna trötta på politisk korrekthet, på överdriven miljöpolitik som bara gör våra liv svårare medan de rikaste fortfarande kan flyga till Thailand svinbilligt, vi är trötta på en jämställdhetspolitik som omyndigförklarar oss och silar mygg medan dom sväljer kameler...


Svensken knyter handen hårdare än nånsin nu... Svensken är mer missnöjd än han/hon varit i modern tid.... Lägg därtill att det partiet som gett oss detta land, gett oss anställningstrygghet, rösträtt, semester och rätt att vara sjukskriven har den sämsta drygaste och svagaste partiledaren nånsin,,, Ja det är upplagt för konflikter och missnöje!

Hade det blivit såhär med Olof Palme Tage Erlander eller för all del, Invar Carlsson vid makten? Nej.. Dom drev sin politik och dom hade stöd av en betydligt större del av folket! Lövfen är svag och folket hatar en svag ledare... När folket kommer till detta läget så ser man gärna på icke demokratiska alternativ... Vad sägs om någon som ger oss enkla lösningar, så banala att alla egentligen borde se rakt igenom dom? Har vi hört och sett det förut? Ja, i Tyskland på 20talet,,, och se hur det gick!

Därför är SD så starka idag.... Därför är sossarna så svaga.... Därför borde _ALLA_ fråga sig vad för samhälle vi vill ha i framtiden...
Vill vi ha ett folkhem där alla har en chans att må bra eller vill vi ha ett elitsamhälle där bara de rikaste tjänar på regeringsbesluten medan de svaga slås ut? Vill vi att var femte riksdagsledamot är sverigedemokrat? Vilka ministerposter kommer dom få? Utrikesminister? Justitieminister? 

Nej... för oss alla som egentligen gillar vårt land, det är dags att återta det vi skapat genom hundratals år... Det som tog oss från en diktatur till en av världens främsta demokratier... Istället för att vända oss till SD, varför inte kräva en handlingskraftig regering. Varför inte kräva att tomtar som Löfven Wallström och Romson förpassas till soptippen där dom hör hemma!!


Peace out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 30 november 2019 17:04

Nu var det otroligt länge sen jag skrev nåt här! Jag brukar ju oftast skriva när jag har nåt jag vill säga eller nåt jag vill upplysa andra om och det har jag nu!   Jag gillar politik och samhällsfrågor och jag är väldigt intresserad av vad som...

Av Peter - 22 oktober 2018 14:40

Nu kommer ett ganska långt personligt inlägg.Vill på detta sätt belysa hur vissa svenska myndigheter behandlar vanliga människor. Jag talar om migrationsverket. Jag har antagligen varit tragiskt naiv i min tro att vi lever i ett relativt rättvist sam...

Av Peter - 20 augusti 2018 08:51

Jahapp hejsan igen! Long time no see, inte bloggat på en evighet men men men... har haft mkt att göra och trots att det verkligen funnits intressanta ämnen att skriva om har jag inte fått "tummen ur" som man så poetiskt säger! :)   Som rubriken s...

Av Peter - 26 april 2018 14:34

Dessa låtar är en lista över sånt jag anser att man bör ha hört minst en gång i livet... I alla fall enligt mig. 1. Motörhead - Killed by death2. Metallica - Master of puppets3. Bright eyes - At the bottom of everything4. Tom Waits - Hold on5. The ...

Av Peter - 25 april 2018 15:08

När jag började räkna upp mina 10 favoritskivor insåg jag genast att 10 skivor är omöjligt. Efter 40 år av musiklyssnande blir det betydligt mer! Jag skrev förra gången att jag skulle försöka räkna upp 100 favoritskvor. Så här är är mitt försök... ...

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards