joydivision

Alla inlägg under augusti 2018

Av Peter - 20 augusti 2018 08:51

Jahapp hejsan igen! Long time no see, inte bloggat på en evighet men men men... har haft mkt att göra och trots att det verkligen funnits intressanta ämnen att skriva om har jag inte fått "tummen ur" som man så poetiskt säger! :)


Som rubriken säger... Jo det är valår.. Ett valår kännetecknas av att alla politiker från vänster till höger äter laxermedel till frukost lunch middag och mellanmål... allt för att få fritt utblås för skitsnacket dom sen kan glömma att dom sagt efter valet i september!


Jag har reagerat (igen får jag säga) på alla naiva korkade och framför allt ogentomtänkta inlägg anhängare av Sverigedemokraterna gör på facebook...
Tyvärr inser jag mer och mer när jag läser dom att i många fall förtjänar inte svensken demokrati...

Så... vad säger då den "vanliga" svensken (tyvärr ofta en man "i sina bästa år")


1. Alla invandrare nysvenskar och utlänningar tafsar och våldtar... dessutom skjuter dom hej vilt och rånar varenda svensk dom ser...

2. Dom har såklart ingen anledning att vara i Sverige... "hjälp dom på plats" säger Führer Jimmie...

3. Sossarna är roten till allt ont...

4. Vi har INTE RÅD att hjälpa andra, våra pensionärer svälter...


Det är fyra intressanta frågor... såhär ser jag på dom...


1. Jo... visst... en del invandrare, ensamkommande och flyktingar tafsar och våldtar... Inget nytt.. I alla tider har tyvärr folk tafsat på annat folk... 
Ni SDkillar i min ålder... Kommer ni ihåg det glada sjuttiotalet? Svenska raggare hällde sprit i 14åriga tjejer, drog in dom i raggarbilen och roade sig med nämnda fjortis... Södertälje var väldigt vanligt förekommande på löpsedlar... På åttiotalet... Shit klyftpotatis!! Jag säger bara Borgholm... Svenska söta små pojkar (enligt mamma och pappa som firade på fastlandet) gjorde tafs och påsättning av packad fjortis till den nya OS-grenen... Det hände överallt... Tyvärr ska vi nog ge föräldrar en släng av sleven här!! Både muslimer och svenskar... Vem ger sina små söner rätt bild av hur en tjej ska behandlas? JO vi... vi föräldrar!! Min mor och far lärde mig att vara artig, att respektera både tjejer och killar och att inte tvinga en tjej att göra saker som hon inte vill... Inte så att vi satt vid köksbordet och dom föreläste för mig hur jag skulle vara utan helt enkelt ge mig dom värderingar som fanns... Därför har jag aldrig tvingat mig på en tjej... Jag som förälder hoppas att jag har förmedlat ungefär samma sak... Så att båda mina barn har bra värderingar... Hur man ska bete sig och vad man ska tillåta från andra! Jag tror det i alla fall!

Du kan koka ner detta till ETT ord... Respekt! (RIP Aretha som dog häromdan...)


2. Ja.. Hjälp dom på plats säger vår Führer Jimmie... Smart uttalande! Lika smart som Ny Demokrati på nittiotalet! Hur då? Frågar jag medan jag undrar hur  nåt så hjärndött kan uppehålla vitala funktioner som andning och toalettbesök. Ska vi skicka pengar till ett utbombat Syrien? Ska vi avlöna svenskar att åka ditt, bosätta sig och adoptera föräldrarlösa barn när deras föräldrar dödats i attacker? jag vet inte! 


3. Sossarna är roten till allt ont säger SDanhängarna!
Och nu börjar jag bli personlig här, men jag måste för att belysa exakt HUR korkade dessa människor är!

För det första! Det är sossarna ihop med vpk som sett till att vi vanliga människor fått ett visst människovärde i Sverige! Dessa punkter jag tänker skriva är saker som S+VPK genomfört och det borgerliga blocket var  emot!

  • Semester, tack vara S och VPK har vi idag minst 5 veckors betald semester! Dessutom med tillägg så semesterlönen är större än den vanliga lönen. Det har gått från 2 till 3... från 3 till 4 och från 4 till 5 veckor!
  • Sjukersättning, I sverige får vi vara sjuka och vi får t o m ersättning från andra dagen från arbetsgivaren. Något som tyvärr missbrukas ibland men ändå funkar i vårt land! Fick moderaterna och SD bestämma skulle anställningstryggheten luckras upp så arbetsgivaren kan avskeda den som är sjuk för mkt eller för all del, vabbar lite för mycket.
  • Anställningstrygghet. Det gör att arbetsgivaren inte kan sparka den som är lite för jobbig (facklig kanske eller som klagar på arbetsmiljö och mobbing) den som är sjuk eller har sjuka barn.
  • Sjukvård. Jo... den är inte perfekt men, jag tycker det är bra att när jag fick en inflammerad blindtarm kunde jag bli opererad, få ligga på sjukhus i fem dagar och få jättebra vård och jättegod mat (japp... jag har varit med och lagat maten på kalmar lasarett och vet hur bra den är!) UTAN ATT DET KOSTADE MIG ETT ÖRE!!! Dessutom fick jag betalt under sjukdomen och jag fick vara sjukskriven så länge jag behövde efteråt och när jag var frisk hade jag jobbet och min bostad kvar!
  • Yttrandefrihet... Jag kan säga vad jag vill när jag vill hur jag vill utan att vara rädd för att få sparken eller svartlistas...
  • Skola. Jo.. i detta land har alla rätt till 10 års grundskola, 3 år gymnasium och man kan även plugga vidare mot billiga studielån på högskola!
    Dessutom kan jag som arbetslös få plugga med min A-kassa bibehållen... Jag kan välja att vid 50 års ålder bli kock, elektriker, bilmek, busschaffis, undersköterska osv... Säg mig min SD-vän... Hade moderaterna genomfört detta? eller SD? Knappast!! Dom är ju emot bidragsberoende!

Och ja, det finns massor med saker som sossarna har genomfört som jag inte hinner analysera! Allmän rösträtt, kvinnlig rösträtt, föräldrarpenning, socialhjälp osv osv... det går ju alltid att googla!

Det finns ett bra exempel härifrån... En gubbe som inte gillar att jobba! Han gnäller konstant på att han är utsliten i ryggen, har ont, kan inte jobba osv får förtidspension... Under tiden han är långtidssjukskriven och lever på bidrag (andras skattepengar) håller han på med hus, sin dyra bil, sina hundar osv osv osv.... Vilket parti säger han sig företräda? Sossarn?? För att dom har sett till att han kan få allt detta? NEJ för helvete! Han är sverigedemokrat! :) :) ;) Just det parti som vill avskaffa bidratsberoende! Vars partiledare har ett förflutet i naziströrelsen där man helt sonika ville avskaffa alla asociala och lata människor som bara tog bidrag! Jävla vad smart du är!!! Vilket annat land ger en sån människa möjlighet att leva så? Hus, bilar och annat! USA? knappast... där hade du bott på gatan! 


4. "Vi har inte råd" haha det är min favorit!! Nej jäkla så fattiga vi är i sverige! Arbetslösa har bil, nyaste mobilen, åker på utlandsresor, datorer och liknande!! Pensionärerna är SÅ fattiga!! jojo! På pappret är dom kanske det... Men dagens pensionärer har det inte så jävla illa som SD målar ut det! Det finns fattiga pensionärer, precis som det finns fattiga i alla grupper i hela samhället! MEN, över lag ser jag mer rika pensionärer i Sverige än fattiga! Och om ni tänker efter lite så tror jag ni håller med!

Hur bra har vi det idag jämfört med för 40 år sen? Resor... när jag var ung reste vanliga arbetare inte... Den normala semestern var en vecka i en hyrd sommarstuga... Kanske en billig charter till Kanarieöarna var femte år eller nåt liknande, idag reser arbetaren, undersköterskan, affärsbiträdet, köksbiträdet till Thailand, han eller hon har varsin bil i familjen, mobiltelefoner till alla inklusive sonen/dottern på tio år... Han eller hon bor i hus som han eller hon har köpt för flera miljoner... 
Det är bara att inse att svensken har det bättre än nånsin!
Sen säger många att vi är otrygga i sverige tack vara invandringen... Jovisst... vissa brott har ökat medan andra har minskat och visst är det fruktansvärt med skjutningar och våldtäkter MEN... kolla brottsstatistiken så märker du att sverige fortfarande ligger långt under dom flesta andra länder vad gäller brottslighet! Vi ligger t ex LÅNGT under USA trots vårt daltande med brottslingar och USAs "hårda tag". Förklara det!


Sammanfattning... Tyvärr tror jag inte mina kära SDvänner har orkat läsa såhär långt. Dom söker enkla svar och ett enkelt svar ska kunna uttryckas i en mening! "Utvisa alla invandrare" är perfekt. Läsa en stund är ofta för jobbigt!


Jag vill ändå be er som är kvar att göra ett tankeexperiment!!
Nu utgår vi ifrån att utlänningarna ska bort!
Gå igenom ert liv! Tänk sen bort alla utlänningar ni stöter på...
Är du en kåt svensk bonde i femtioårsåldern? Tänk då bort din 25åriga thaifru du hämtade... Har du varit på eller jobbar du på sjukhuset? Tänk bort invandrarna som städar (för det är mest unga invandrartjejer som städar där har jag märkt... tänk sen bort dom som diskar, dom som byter blöjor på gamlingarna, dom som tömmer kateterpåsar och byter lakan i sängen... När du ändå håller på! Kolla runt på våra offentliga lokaler, vilka städar? Fortsätt sen med din middag! Ta bort alla invandrare som jobbar på restaurangerna, pizzerior och alla fantastiska utlänska matställen vi svenskar älskar att besöka!
Hur många restauranger känner du till med bara svenskar anställda? Från disk via köksbiträden kockar till servering? Inte många va?

På sextiotalet var sverige i en kris... Vi saknade arbetskraft! Speciellt den arbetskraften som gjorde de tyngsta jobben, monterade i industrier, städade, byggde osv! Då tog vi in (eller fan, säg släpade hit med övertalning och fjäsk) folk från turkiet, tyskland, jugoslavien, italien osv osv,, 
Det må så vara att:
~~ Sverige och svensken kanske designade folkhemmet men jävlar i min själ, det byggdes till stor del av utlänningar~~


Så... tänk ett steg längre... Vi har det bra, både materiellt och i övrigt! Vår brottslighet är låg jämfört med andra länder! Våra pensionärer har det bra i 90% av fallen, vården funkar ganska bra jämfört med länder där du inte ens kommer in i sjukhuset utan att vara rik, samma med skolan.

Är det verkligen så illa att vi väljer en missnöjd liten misantrop med ett nazistförflutet? 
Är du bidragsberoende? Är du låginkomsttagare? Behöver du den fria sjukvården? den fria skolan? Är du arbetslös? Då tror jag inte M+SD är det bästa för dig, de är nämligen elitister och DU är inte elit!

Självklart håller jag med om att vi måste göra nåt åt invandrargängen, skjutningarna, våldtäkterna, rånen och uppkomsten av ghetton i våra städer... Självklart ska vi se till att brott inte lönar sig, varken för invandrare eller svenskar! MEN! Gör det med våra vanliga politiker!
Dom kommer jobba för det, bl a har sossarna gått ut med att det ska vara lättare att utvisa kriminella invandrare!
Tänk bara på att _ALLA_ förändringar tar tid! I politiken finns det inga enkla lösningar! Det kommer alltid finnas rötägg i alla grupper i samhället! Jag ser svenska rötägg varje dag, bidragsfuskande, snorvalpar som terroriserar samhället med sina livsfarliga skrotbilar och epatraktorer... Jag ser vuxna som blir förtidspensionärer och lever på staten samtidigt som dom jobbar svart... OCH jag ser bråkiga invandrare!
Ställ politikerna till svars! SD har ingen patentlösning! Det kommer ta tid att lyckas och det kommer inte gå med missnöjespolitiker!


Och till dig som skrev "Om 15 år kommer det vara fler muslimer än kristna i sverige" vill jag bara säga...

Om 15 år kommer det vara fler ateister i sverige än både kristna och muslimer, precis som det är idag och precis som det har varit sen 50talet! :)
Dom flesta muslimer är precis som vi, vanliga laglydiga arbetsamma människor som skiter i Gud koran och bibel... och precis som vi kommer dom säkert finna Gud när dom blir gamla och inser att livet inte är så långt som dom alltid trott!


Peace out

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards