joydivision

Alla inlägg under september 2013

Av Peter - 3 september 2013 21:07

Jag gillar inte dokusåpor, realityTV och liknande... Ett program som Idol är bland det värsta jag vet. Tyvärr kommer man ju inte undan eländet, visst man kan strunta i att titta på det men man ser det ändå precis överallt!

En människa som jag har väldigt svårt för är en viss Alexander Bard. I mina ögon är han en talanglös nolla som lever på sin sexualitet och sina plumpa och korkade kommentarer till höger och vänster.


Nu senast när jag hörde om Idol var dom i Linköping... Av någon anledning började experterna prata om Lars Winnerbäck (som ju är Linköpings stolthet) och Bard hade väldigt starka åsikter... Han pratade om att avrätta Winnerbäck, han var det värsta som fanns osv osv osv... Nu tycker jag ju att man får ha vilka åsikter som helst i Sverige även om jag inte håller med om att en liten fjolla som Bard ska få utfärda dödsdomar...


Nu till det roligaste... En gång i tiden utspelade sig följande;
"En gång i tiden var The Beatles ett ungt och oprövat band som fick provspela för ett skivkontrakt med skivbolaget Decca.
Efter provspelningen lär Dick Rowe, artist- och repertoaransvarig på Decca, ha sagt att "gitarrgrupper är på väg ut" och "det finns ingen framtid för The Beatles i showbusiness".


Detta är ju jätteroligt med facit i hand sett i backspegeln :)
Men... Decca hade varken backspegel eller facit! Det hade Alexander Bard!

Under diskussionen om Winnerbäck säger idioten "Om Winnerbäck skulle komma hit skulle jag såga honom" (eller nåt med samma innebörd fast andra ord)... Vad säger det om Alexander Bard? JO att denna riksflane skulle tacka nej till en av Sveriges genom tiderna största artist, en artist som har åkt på utsålda turneer och sålt miljontals skivor samt hjälpt andra artister på vägen. En artist som i mer än tio år dragit in massvis med pengar åt sitt skivbolag och åt sig själv. Det säger en del om Alexander Bard!

Nu vet jag att många kommer säga "Han bara provocerar" och visst, det kanske stämmer... men varför provocera på ett sätt där man själv framstår som totalidiot!

Det finns mycket musik jag inte gillar... t ex Abba, Gyllene tider, Lady Gaga osv.. Men jag skulle aldrig säga att  dom är värdelösa... Just därför att dom har något som tilltalar miljoner människor och genom detta når dom miljoner människor, skapar arbetstillfällen, pengar och ser till att många människor får det dom vill ha! DÄRFÖR säger jag aldrig att en artist, ett band eller en skådis är värdelös, därför att det inte finns värdelösa människor, bara människor som just jag kanske inte uppskattar!

Fick jag EN enda önskan så vore det att folk runt om i sverige skulle se igenom dokusåpavärlden och inse hur lurade dom blir av världens äldsta trick... Det där med opium åt folket ni vet!

En dokusåpa är världens billigaste underhållning som ger största vinsten åt i detta fallet TV4. Tänk er... vad behöver man för att göra idol?

1. En lokal i diverse olika svenska städer

2. Tre kändisar på dekis... dvs kändisar som håller på att tappa sin stjärnglans (och antagligen därför är billiga)
3. Ett gäng glada amatörer... som gör vad som helst för att få synas på bild och i TV (och det är inte svårt)

4. Senare fram i sändningen, en ny lokal för dom som gått vidare...

5. lite stajlare och coacher som hjälper dom sista fram...

6. Avsluta i Globen

7 Ett pris (som egentligen inte kostar alls mycket)


Detta låter kanske mycket men det är inte speciellt mycket. Tänk er reklamintäkterna för TV4... en hel säsong med reklamavbrott var tionde minut inför så gott som hela svenska folket... DET är pengar... och dessutom biljettförsäljningen till finalen osv...


Sen kan man ju tänka på att Idol ändå är en DYR såpa jämfört med t ex big brother som bara behöver ett gäng mediakåta idioter som jobbar gratis, ett hus, em programledare och en mille i prispengar...


Så... när ska vi vakna?

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards