joydivision

Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Håkan Hellström

Av Peter - 30 juli 2017 08:53

29/7 2017 Ullevi
Tredje gången jag ser Hellström. Om jag ska vara helt ärlig så ger jag musiken ljudet och uppträdandet 3/5 men helhetsbetyget blir 4/5.
Håkan är en stor artist, antagligen den största i Sverige. Han har gjort mängder av bra låtar, han har en fanskara som är enorm och framför allt är han en ödmjuk artist som aldrig glömmer vart han kommer ifrån. All cred för det från mig!
MEN... han är helt enkelt inte stor npg för Ullevi och en publik på drygt 60000 åskådare. Ingen att skämmas för. Inte många artister är så stora. Utav mina favoriter live är det nog bara Bruce Springsteen Metallica och Iron maiden som kan inta Ullevi och ge full valuta för pengarna! Inte konstigt då just de tre banden har en karriär på mellan 30-40 år och mängder med skivor bakom sig. Dessutom är alla tre ledande inom sin genre!
Däremot fattar jag grejen med Håkan. Jag fattar verkligen att alla älskar honom och att han lyckas fylla Ullevi! Hans fans är lika hängivna som Springsteens och man ser samma tvärsnitt av åldrar på Håkans spelningar. Allt från gråtande tonårstjejer i sjömanskostym till gamla gubbar som jag för att inte tala om alla 30-40åringar, Håkans starka fanbase som var med när han startade och som har hängt med tills idag!
Förra årets andra Uppspelning var snäppet bättre än den igår. Dels hade jag aldrig upplevt Håkan på hemmaplan innan och dels kändes både Håkan och bandet fräschare då.
Låtlistan var ungefär samma, höjdpunkterna ungefär samma och tyvärr kändes Håkans små anekdoter likadana i år också!
Bästa med årets Håkan:
1. Två steg från paradise. Alltså den låten blir bättre för varje gång...
2. Ramlar. Hmm röj? Ja röj när det är som bäst!
3. En vän med en bil. En annan röjig favorit.
4. Att ta upp Leyla K var helt underbart!! Jävla vad den tjejen rappar!!
5. Det kommer aldrig va över för mig. En av Håkans bästa låtar!
6. Fyverkeriet. Ja jäkla!!! Hela Ullevi och hela Göteborg lär ha sett denna smällkaramell! Snygg avslutning verkligen!
7. Borde väl egentligen vara nr 1. Publikkontakten och stämningen... Helt otroligt... Musikaliskt var det sämre än förra året men stämningen var otrolig! Alla som klagar på Hellström borde se honom live!!
8. Gästerna... Eva Dahlgren, First aid kit, Leyla K, Amanda Jensen m fl. En stor del med Håkans koncept är ju gästerna... Vilka överraskningar man ska få se. Förra året var Thåström gäst. Det trumfade ut allt annat!
Sämsta med årets Håkan:
1. La Gaphals... Ja, behövs det en dimvissla? Nej nej ?. Hon gapade sönder lika mkt som förra året...
2. Många sega låtar... Självklart håller inte alla "die hard" Håkanfans med mig men för mig blev det några gäspningar...
3. För långt... För mig hade det varit bättre om man kortat ner genom att klippa bort några segisar och landat på 2.5 timmar...

Sammanfattningsvis... Första gången såg jag Håkan i Borgholm för kanske fyra år sen. Ruggigt bra och spännande. Förra året var kanonbra, i år var bra... Nästa gång tror jag att jag väljer nåt annat på Ullevi, inte för att Håkan är dålig utan helt enkelt för att han känns mättad nu och jag är inte ett av die hardfansen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 30 november 2019 17:04

Nu var det otroligt länge sen jag skrev nåt här! Jag brukar ju oftast skriva när jag har nåt jag vill säga eller nåt jag vill upplysa andra om och det har jag nu!   Jag gillar politik och samhällsfrågor och jag är väldigt intresserad av vad som...

Av Peter - 22 oktober 2018 14:40

Nu kommer ett ganska långt personligt inlägg.Vill på detta sätt belysa hur vissa svenska myndigheter behandlar vanliga människor. Jag talar om migrationsverket. Jag har antagligen varit tragiskt naiv i min tro att vi lever i ett relativt rättvist sam...

Av Peter - 20 augusti 2018 08:51

Jahapp hejsan igen! Long time no see, inte bloggat på en evighet men men men... har haft mkt att göra och trots att det verkligen funnits intressanta ämnen att skriva om har jag inte fått "tummen ur" som man så poetiskt säger! :)   Som rubriken s...

Av Peter - 26 april 2018 14:34

Dessa låtar är en lista över sånt jag anser att man bör ha hört minst en gång i livet... I alla fall enligt mig. 1. Motörhead - Killed by death2. Metallica - Master of puppets3. Bright eyes - At the bottom of everything4. Tom Waits - Hold on5. The ...

Av Peter - 25 april 2018 15:08

När jag började räkna upp mina 10 favoritskivor insåg jag genast att 10 skivor är omöjligt. Efter 40 år av musiklyssnande blir det betydligt mer! Jag skrev förra gången att jag skulle försöka räkna upp 100 favoritskvor. Så här är är mitt försök... ...

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards