joydivision

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Peter - 7 september 2014 11:53

Jaha så var det dags igen!
Om en vecka är det val i gamla sverige!


Detta valet är helt annorlunda mot dom flesta val jag deltagit i... På många sätt dessutom... För det första känns det för en gång skull som om det inte finns ett enda parti jag kan rösta på... Varje parti som verkar ha en vettig politik har minst ett skitparti man måste ta stöd ifrån för att få igenom sina frågor... Alltså kan jag inte rösta på S utan att samtidigt se till att Mp, V och kanske t o m Fi får makt... Samma sak på andra hållet... Röstar jag på M ger jag samtidigt SD och C makten att avgöra viktiga frågor... Det vill jag inte!

--Min ide... Gör som bl a Tyskland... Ge de två starkaste partierna möjligheten att bilda en majoritetsregering.. M och S i Sverige skulle få närmare 60% av rösterna, M och S har båda en politik som vill ta Sverige mot framtiden! Partier som V Mp SD C Fi och Fp har alla vissa bra frågor men även frågor som kommer bomba Sverige till stenåldern!


Tror att under de närmaste fyra åren kommer det fokuseras på alla de stora frågorna som skjutits framåt i många år... frågor som;

  • Jobben (Ska unga behöva gå på 3000 kr/mån medan kommuner ringer in pensionärer som vikarier för att det kostar mindre i indtroduktion och i arbetsgivaravgift, och ska vi skapa en hel generation av människor som aldrig lärt sig jobba utan går arbetslösa från studenten tills fas 3 tar dom)
  • Vården (Ska den få kosta det den faktiskt kostar eller ska kvaliteten bli lidande?)
  • Ekonomin
  • Privatisering
  • Skatterna
  • Invandringen/flyktingarna

Detta är för stora och för viktiga frågor för att låta ett stort och fyra små partier besluta... Man kan inte kohandla om vården eller ungdomarna... Därför säger jag att vi borde låta S och M regera sverige!!

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards