joydivision

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Peter - 11 maj 2014 17:42

Igår sa jag mina synpunkter om hur extremorganisationer utnyttjar demokratin för att skrämma folk till tystnad och på sikt införa sina egna odemokratiska system...


Själv är jag inte det minsta intresserad av att vara en del av varken Svenskarnas partis eller Afas Sverige... För mig är en diktatur alltid en diktatur och en politik som skrämmer folk är alltid fel!

Jag tänkte på en sak som jag själv har råkat ut för tillsammans med med många andra. Brott... Inom loppet av ett år har min bil blivit vandaliserad två gånger... Första gången för mindre än ett år sen fick jag en ruta krossad när bilen stod parkerad utanför vår bostad och för bara två veckor sen blev bensintanken uppborrad av bensintjuvar.

Resultatet.. två polisanmälningar som båda lades ner ganska omedelbart... tjuvarna vann, i första fallet en 8 år gammal GPS värd ca 50 kr, i andra fallet ca 20 liter bensin (värt strax under 300 kr). För mig blev resultatet två självrisker för tillsammans 3000 kr samt att jag blev utan bil i två gånger två veckor...


Vad är det egentligen som har hänt de senaste 20 åren? Visst hände det att det snoddes bensin när jag var under 20 (för mer än 25 år sen) men vad jag minns var det oftast ungar som slangade några liter för att ha till moppen... Råkade ut för det själv för runt 20 år sen när nån slangade 10 liter soppa ur min bil men då slapp jag lämna in bilen på reparation och jag slapp en självrisk på 1500...

Den här senaste vågen har inneburit många förstörda bensintankar... mkt bensinläckage på marken runt dessa bilar (vilket är en extrem brandfara om man inte märker det). och året innan var det en mängd bilinbrott runt omkring... bara på vår parkering var det närmare 10 bilar som fick tjuvbesök under den natten jag fick rutan krossad.


Det är inte i första hand pengarna jag tänker på även om jag erkänner att det svider varenda gång det händer. Nej jag funderar på vad vi egentligen har för trygghet kvar... När man varenda morgon drar en lättnadens suck när man inser att bilen är orörd... Då är det totalt fel


Enligt mig beror det på EN sak... och det är dåligt skydd för oss vanliga människor, speciellt på landsbygden... yrkesförbrytare lär sig hur kasst polisen håller koll på samhällen som ligger en bit utanför städerna! Man lär sig också snabbt att bilinbrott är lågprioriterade brott... Man har gott om tid att tömma några tankar eller bryta sig in i en bil eller villa när man vet att närmaste polis är minst 4 mil bort.

Så medan polisen jönsar runt på facebook och andra sociala medier och medan polisen med ena handen ger tillstånd åt nazistsvin att demonstrera med en politik som utnyttjar den demokrati dom vill avvecka samtidigt avvarar miljontals kr för att på demokratiskt maner skydda samma nazistsvin som spottar på den demokrati de utnyttjar får vi vanliga skattebetalare leva i otrygghet för att polisens pengar inte räcker till att skydda både nazisterna och vanligt folk (bra val där Pekka)


Och den ultimata ironin i detta är att de nazistsvin som skyddas av våra skattepengar och våra poliser gapar om att göra samhället tryggare för vanliga människor genom att sluta ta emot invandrare! Herregud... så korkat...


Nej mitt förslag... låt polisen åka runt på nätterna... visa att dom finns även utanför städerna!
Jag menar, vi betalar alla skatt, inte bara de som bor i städerna utan även vi på landsbygden! Borde vi då inte ha samma förmåner och samma trygghet?

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards