joydivision

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Peter - 5 november 2010 23:03

Ja... Stort mediauppbåd med anledningen av kungens eventuella snedsprång med diverse lättfotade kvinnor (Camilla Henemark??? You must be kidding?? Hur låg smak får en inavlad monark ha??)


Personligen skiter jag fullständigt i om kungen har festat, druckit en swimmingpool full med skumpa och smörjt in sig med rysk kaviar... antagligen skulle jag gjort detsamma om jag haft hans ekonomiska förutsättningar... Sen får man ju utvärdera det där med otrohet utifrån var och ens moraliska preferenser, vare sig man är kung eller tiggare!


Nej det jag reagerade på var kungens "försvarstal" som citerades ordagrant i expressen... Det gjorde mig minst sagt beklämd... Jag är emot kungahuset... jag tycker det är totalt fel och totalt emot vårt moderna samhälle där var och en är lika mkt värd.. bara tanken på att ärva titeln statschef är i mina ögon befängd och har jag nånsin behövt några bevis för mina teser fick jag det idag!

Jag anser att om man ska vara landets högste, representera sitt land utåt och inåt så bör man kunna uttrycka sig lite kultiverat... Det kungen sa i sitt försvarstal/presskonferens lät som en rutten sill som kämpar sig igenom en gris tarmsystem... Det finns barn på dagis som uttrycker sig mer belevat... invandrare som bott ett halvår i sverige behärskar språkets nyanser betydligt säkrare än vår kung...


Har inte hovet råd att hålla sig med rådgivare, pressansvariga och talskrivare? Bör kungen kanske sälja några av sina miljonkronorsbilar/båtar och istället anställa nån talskrivare som klarat av mellanstadiet?

Ok jag är elak mot Calle G men jag anser att vi har rätt att ställa krav på honom... och tyvärr är han mest pinsam!

Min önskan är att folk efter att ha hört hans tal ska resa sig, gå ut på gator och torg och kräva kungahusets avskaffande men tyvärr tror jag inte det kommer hända! Denna lallande fåne ÄR vår statschef och det verkar som vi får stå ut med det!

Var finns giljotinen när vi behöver den?

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards