joydivision

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Peter - 13 januari 2009 17:46

Jahapp tjugondag knut... Granen har dock varit utslängd sen nyårsdan... tror att årets gran var den barrigaste vi nånsin haft... Det komiska var att jag sågade itu granen i tre delar och slängde den i skogen bakom vår lägenhet... Igår kom det tillbaksblåsande eller iaf en av de tre delarna... Var julen inte slut? Tydligen inte!


Ibland är det skönt att göra "bokslut"... det finns en del personer som jag bara är glad att slippa... Förut har det alltid funnits en viss saknad när denna personen försvunnit i ett moln av tjurighet men denna gången känns det bara bra... Känns skönt att slippa allt elände som varit genom åren... Givetvis är det delvis mitt fel men fakta kvarstår att man inte kan ha en sund syskonrelation som baseras på att ena personen inte kan ha fel, som bara ser sin egen förträfflighet och saknar all förmåga att sätta sig in i andras liv och problem... Så vad som än händer så känns detta bra! Jag har många bra människor runt mig och faktum är att det för det mesta har varit DU som tagit emot när det passat dig och resten av tiden har det varit "radiotystnad"


Livet går vidare... känns bra såhär... jag känner mig friare än nånsin och jag vet att jag inte har några tacksamhetsskulder till nån... Jag är heller inte beroende av nån annan än min familj... Alltså Åsa och ungarna... Det är ju så det ska vara när man är vuxen... det är med sin "familj" man ska dela sitt liv...

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards