joydivision

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Peter - 22 januari 2009 21:49

Ja jävla! Här går man år efter år och säger att torsås är stendött... och så börjar dan med att några kommunalare river upp vägen utanför jobbet för att laga en vattenledning (ja, vi har inget vatten på jobbet sen i förrgår... det blir allt att åka hem om man behöver gå på muggen) och sen lagom vid middagstid blir det bankrån!


Alltså... vad är det för geni som ensam rånar en bank mitt på dagen... byter flyktbil i GULLABOÅS av alla ställen... lämnar en låda med texten "BOMb" på (Personligen hade jag lämnat en aningen större låda med texten "mordisk beväpnad dvärg" på... för att få bättre skrämseleffekt... och framför allt för att få polisen att ta fram antidvärgpatrullen)...


Skämt åsido (som han som sorterade frukten sa)... man kan kallt konstatera att Torsås och många andra småsamhällen sakta men säkert förvandlas till gangsterstyrda spökstäder... Jag pratar om inbrottsvåg, bilstölder, fylla sprit och buskörning dygnet runt 7 dar i veckan... lösspringande hundar mitt i bostdagsområden... Snorvalpar som lever jävel ute på byn, inbrott i affärer osv... och nu då ett bankrån som krona på verket! Undrar om vår lilla fascistregering ska börja inse att vanligt folk på landet har samma rätt till trygghet som stadsborna... jag menar, när folk VET att det inte finns en polis i närheten och att det MINST tar en timme att få hit nån, vad ska då hindra personen att begå brott? jag menar, om jag mördar en person i torsås en fredagskväll, så hinner jag lugnt köra till växjö innan polis är på plats, vad säger det egentligen?


Jaja... det är så det är i dom flesta småorter... och jag skulle önska att alla som bor på landet på nåt sätt protesterar mot det styret som så tydligt vänder sig till alla som bor i större städer... Vi betalar lika mycket i skatt, vi har samma rättigheter som folket i städerna!

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards