joydivision

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Ung och bortskämd

Av Peter - 9 november 2010 17:54

Råkade få se ett nytt program på svt... Ung och bortskämd heter det och det handlar om 10 ungdomar 19-25 ca vars föräldrar skämt bort dom utan gränser...


Min första reaktion var dels att det finns föräldrar som låter vuxna barn handla för föräldrarnas kreditkort, åker 6 mil för att servera ungjäveln frukost, tar hand om allt från handling till städning.

Av dessa 10 ungdomar hade INGEN jobbat, ingen av dom hade gjort nån nytta hemma och tydligen har föräldrarna betalat allt åt dom.


Att det finns idioter till föräldrar vet jag... att det finns bortskämda ungar vet jag också... inget nytt här MEN det finns vissa saker man reagerar på direkt...


Att se programmet var som att vakna upp ur en 20 år lång koma och inse att allt är annorlunda.
Vad är det för SPRÅK dessa ungdomar använder?? Knappast den svenska jag har lärt mig och försökt lära mina barn! Att höra dessa överspacklade överklassluder och äckligt feminina killar skrika "OH MY GOD" "SO DO I!" och "LIKSOM ASSÅ FAN LIKSOM" ger mig uppstötningar. De framstår som totalt hjärndöda...

Allt som räknas är yta... mer spackel för att få en tv-karriär... bli kändis... bli sedd... Jobba var totalt främmande för de här... Man fick följa de tio i hjärntrusten på en dags jobb... man fick se dom försöka laga mat... handla... allt var totalt främmande...

Undrar om dom fattar att det finns folk som jobbar... att arbete är det enda sättet att få pengar. Det känns jävligt förnedrande att höra dom mer eller mindre döma ut arbetande människor som mer eller mindre korkade. Och att sen bli recenserad med ord som "Men asså Shiiiit så jobbigt!"

Det som skrämmer mig och irriterar mig mest är dock ingen av bratsen utan en helt annan sak, nämligen:

Hur i helvete kan svt sänka sig så lågt att man hakar på skittelevisionen som TV3 TV4 och femman... Att skiten går i reklamkanalerna kan jag köpa... det är ok... men Svt är licensfinansierat... man betalar i regel mer för ettan och tvåan än vad man oftast betalar för ett helt kabeltvpaket SKA garantera kvalitet på programmen, reklamfrihet samt frihet från företagens inflytande. Trots detta ser man mer och mer skit på Svt... mer sponsring... mer dåliga realityprogram.
Detta ska vi inte behöva finna oss i.

 
 
Ingela

Ingela

10 november 2010 18:15

Det bästa(?) är när föräldrarna dör, vem ska då ta hand om allt? Eller när pengarna är slut, blir det lyxfällan då?
Det jag egentligen mest undrar över är hur i h****te föräldrarna kan curla sina ungar till den här gränsen? Ja, språket... de har stannat i 13årsåldern. De låter ungefär sådär.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Peter

10 november 2010 18:45

Ja... såg du programmet? jag fick gå ifrån flera gånger för jag kände att jag var nära att fota till tv:n när dom var som värst... Jag menar visst har vi ställt upp för ungarna men inte hur mkt som helst... och våra är ju 13 och 17 så då får man inte begära så mkt av dom! hehe

 
Julia ♥

Julia ♥

14 november 2010 00:40

Såg den också! Dom är helt ouppfostrade och vet inte vad lycklig är.

http://juliamjfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 30 november 2019 17:04

Nu var det otroligt länge sen jag skrev nåt här! Jag brukar ju oftast skriva när jag har nåt jag vill säga eller nåt jag vill upplysa andra om och det har jag nu!   Jag gillar politik och samhällsfrågor och jag är väldigt intresserad av vad som...

Av Peter - 22 oktober 2018 14:40

Nu kommer ett ganska långt personligt inlägg.Vill på detta sätt belysa hur vissa svenska myndigheter behandlar vanliga människor. Jag talar om migrationsverket. Jag har antagligen varit tragiskt naiv i min tro att vi lever i ett relativt rättvist sam...

Av Peter - 20 augusti 2018 08:51

Jahapp hejsan igen! Long time no see, inte bloggat på en evighet men men men... har haft mkt att göra och trots att det verkligen funnits intressanta ämnen att skriva om har jag inte fått "tummen ur" som man så poetiskt säger! :)   Som rubriken s...

Av Peter - 26 april 2018 14:34

Dessa låtar är en lista över sånt jag anser att man bör ha hört minst en gång i livet... I alla fall enligt mig. 1. Motörhead - Killed by death2. Metallica - Master of puppets3. Bright eyes - At the bottom of everything4. Tom Waits - Hold on5. The ...

Av Peter - 25 april 2018 15:08

När jag började räkna upp mina 10 favoritskivor insåg jag genast att 10 skivor är omöjligt. Efter 40 år av musiklyssnande blir det betydligt mer! Jag skrev förra gången att jag skulle försöka räkna upp 100 favoritskvor. Så här är är mitt försök... ...

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards