joydivision

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Peter - 12 juni 2010 11:07

Jag är ju nyligen hemkommen från festival... Sweden rock närmare bestämt!


Genom åren har jag gått på många konserter/festivaler och en sak har  fascinerat mig sen jag var 15-16... Varför kan inte många svenskar hantera sprit? Varje gång man går på nån festival är det alltid de som är så packade att dom inte ens kan stå på benen.. om det är Metaltown, Sweden rock, Hultsfred eller småfestivaler som Hasslö, Kalmar stadsfest eller Vattenfestivalen i Bergkvara spelar ingen roll...

Vad jag inte fattar är hur man betalar 2500 kr för en biljett.. massa pengar för mat, resa, camping osv och sen inte minns ett dugg efteråt...

Personligen skiter jag fullkomligt i om dessa idioter bränner pengar och super ner sig på nån festival, det som stör mig är att dessa fyllon raglar runt, knuffas, trängs, skrålar så dom överröstar musiken och lämnar spår av tomflaskor, spyor och liknande efter sig  som andra glatt får trampa runt i!

Nu är jag ingen fanatisk nykterist... har aldrig varit och kommer aldrig bli... Jag festar och dricker som alla andra... jag kan bli packad och jag kan salongsfesta... Min dröm vore att folk kunde hantera drickandet även på festivaler... att man kan ta några öl och fortfarande må bra! Men tyvärr funkar inte det i sverige...

Jag anser att musik konserter och sprit inte hör ihop... Fick jag bestämma skulle alla musikfestivaler vara alkofria... klipp armbandet på de som super och skicka hem dom, sluta sälj öl inne på festivalen... Det är för musiken man SKA komma inte för nåt annat!


Tror samtidigt att om festivalerna blev alkoholfria skulle misshandlar och våldtäkter minska till i stort ingenting... Det finns väl inget så tragiskt som unga tonåringar som debuterar i en nerpissad buske på Hultsfredsfestivalen och sen ångar både spriten och resten dagen efter....


Var sak har sin plats... sprit har sin, konserter har sin!

Presentation

Omröstning

Vilken är bästa jullåten genom tiderna?
 White Christmas
 O helga natt
 Snart kommer änglarna att landa (Lundell)
 A fairytale of New York (The Pogues)
 Feliz Navidad
 Last Christmas (Wham)
 Santa Claus is coming to town (Springsteen)
 Nån annan???

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards